Uppdatera medlemsregistret genom MyClub*uppdaterad
29 april 2014
Uppdaterad 20140429*
*Från och med våren 2014 - vilket vi inte varit tillräckligt tydliga med hittills - måste varje barns personnummer vara fullständigt i MyClub och inte bara födelsedata. Vi ber nu de träningsgrupper som inte har fullständiga personnummer att komplettera med de 4 sista siffrorna. Detta så att närvaroaktiviteten är bidragsberättigande. Om fullständigt personnummer saknas får vi inte de resurser och medel vi har rätt till. Så, Vid frågor tveka inte att höra av er.
Ett av våra syften med MyClub är att varje träningsgrupp ska administrera sin grupps medlemsregister så att vi från kansliet bland annat kan skicka ut medlems- och sektionsavgiften.
Hur ska MyClub användas?
- Din grupp behöver ett användarnamn och ett lösenord. Om ni inte har användarnamn och lösenord mejla Senai på senai@sik.org så ordnar han det.
- Ni behöver utse en ansvarig person som registrerar medlemmar på er MyClub-sida och meddelar kansliet när någon i er grupp slutar. Observera att endast kansliet tar bort medlemmar från registret.
- Klicka på länken ovan för att komma till en instruktionsvideon om hur man loggar in på MyClub, hur man registrerar medlemmar etc.
Vad vill SIK Fotboll att er grupp ska göra nu?
1. Vi vill att de träningsgrupper som redan har uppdaterat sin MyClubsida så att medlemsregistret stämmer mejlar till senai@sik.org och meddelar det.
2. De grupper som har en MyClub-sida men inte har uppdatarat gör det så fort ni kan.
3. Om er grupp inte har en MyClubsida mejla Senai en spelarlista med fullständiga uppgifter - framförallt adressuppgifter - och så upprättar ni en vidare kontakt kring hur ni skapar en MyClub-sida.