Beställning av material inför säsongen 2024

18 oktober 2023


Nu är det hög tid att inventera lagmaterial och göra beställningar inför säsongen 2024.

Lagmaterial är en av fotbollssektionens största utgifter som lätt kan skena iväg om vi inte alla hjälps åt att hålla den så låg som möjligt. Det gör vi genom att ta väl hand om det material vi redan har, att varje år inventera noggrannt samt beställa nytt lagmaterial med syftet att komplettera, inte byta ut. Därför är det ett krav från kansliet att alla grupper F/P 2017-2005 måste genomföra inventeringen.

För att se exakt vilket lagmaterial träningsgruppen har tillgång till och när det delas ut nya ledarkläder m.m. klickar du på länkarna ovan som går till våra riktlinjer för lagmaterial, matchtröjor och ledarkläder.

Har du funderingar gällande sponsortryck på kläder m.m. så finns där även en länk till våra riktlinjer för lagsponsring.


Så går inventeringen till

  1. Alla träningsgrupper inventerar, oavsett beställningsbehov.
  2. Ledare fyller i formulären om träningsgruppens material.
  3. Kansliet går igenom formulären och jämför med förra årets beställning.
  4. Eventuell beställning av nytt material läggs därefter av kansliet.

Det som ska inventeras är:

  • Alla bollar, västar och koner
  • Alla matchtröjor
  • Målvaktshandskar
  • Övrigt lagmaterial mm
  • Nycklar till förråd

Det som beställs i samband med inventeringen ingår i den gemensamma materialbudget. Om en träningsgrupp behöver beställa ytterligare material under den kommande säsongen är det en kostnad som träningsgruppen själva finansierar.

Nedan finner ni länkar till formulären för beställning av ledarkläder och materialinventeringen.
Inventeringen ska vara genomförd och inskickad senast söndagen den 3 december 2023. 


>>LÄNK TILL MATERIALINVENTERINGEN<<

>>LÄNK TILL BESTÄLLNING AV LEDARKLÄDER<<

Arkiv